Ana Sayfa > Sağlık Rehberi > Miyofasyal Ağrı Sendromu

Miyofasyal Ağrı Sendromu


Uzm. Dr.Buket Aksaç

 Miyofasyal ağrı sendromu, iskelet kaslarının akut veya kronik travması sonucu oluşan bir hastalıktır. Kas ağrılarının en yaygın nedenlerinden biridir. Ağrı merkezlerine başvuran hastaların % 75-80'i Miyofasyal Ağrı Sendromu tanısı almıştır. 

 
MİYOFASYAL AĞRI SENDROMUNUN ÖZELLİKLERİ:
Herhangi bir iskelet kasında gergin band bulunması,
Bu gergin bandın herhangi bir yerinde aşırı ağrılı hassas nokta bulunması,
Bu noktalara bastırıldığında ağrının yayılmasıdır. Bu noktalara tetik nokta adı verilir ve en sık ayakta dururken çalışan sırt kaslarında bulunur.
Hastalar çoğunlukla baş ağrısı, boyun ağrısı, bel ağrısı, sırt ağrısı, kol-bacak ağrısı veya göğüs ağrısı şikayeti ile hekime başvururlar. Ağrılar hafif şiddetli veya çok şiddetli olabilir. Bazen hastalar göğüs kaslarında gelişen şiddetli Miyofafasyal ağrıyı, kalp ağrısı gibi algılayıp hastanelerin acil ünitelerine veya kardiyoloji polikliniklerine başvurabilirler. 
 
MİYOFASYAL AĞRI SENDROMUNA YOL AÇAN FAKTÖRLER ŞUNLARDIR: 
Travma,
Bozuk vücut duruşu,
Yapısal bozukluklar (kısa bacak, kısa kol, omurga eğriliği vb.),
Uzun süre hareketsiz kalmak,
Dar giysiler giyinmek,
Besin yetersizliği (B vitamini eksikliği, Potasyum, Kalsiyum, Demir, Magnezyum, Selenyum eksikliği vb.),
Hormonal ve Metabolik bozukluklar,
Uyku bozukluğu,
Kronik enfeksiyonlar, aktif alerjik hastalıklar ve psikolojik rahatsızlıklar. 
 
MİYOFASYAL AĞRI SENDROMUNUN TEŞHİSİ: 
 
Miyofasyal Ağrı Sendromu tanısı esas olarak dikkatle alınan hastalık öyküsü ve özenle yapılan fizik muayene ile konulur. Gerektiği taktirde yapılan kan tahlilleri ve görüntüleme yöntemleri ile tanı desteklenmelidir. 
 
MİTOFASYAL AĞRI SENDROMU'NUN TEDAVİSİ:
İlaç Tedavisi,
Fizik tedavi ajanları ve gevşeme teknikleri,
Tetik nokta enjeksiyonları; bir kaç kez tekrarlanması gerekebilir. 
Germe egzersizleri. Etilklorür spreyleri ile spreyleme ve ardından yapılan germe egzersizleri daha etkindir.
 
MİYOFASYAL AĞRI SENDROMUNDA TEKRARLARIN ÖNLENMESİ İÇİN YAPMANIZ GEREKENLER:
Ani ve zorlayıcı hareketlerden kaçının,
Ayakta dururken ve otururken duruşunuza dikkat edin,
Yapısal bozukluğunuz varsa düzeltici yardımcı cihazlar kullanın (örneğin: yükseltilmiş topuklar, kol yüksekliği düzenlenmiş sandalyeler, ortopedik yatak ve yastıklar).
Kaslarınızı germe şeklinde düzenlenmiş olan egzersizleri düzenli olarak yapın,
Dar ve rahatsız edici giysiler giyinmeyin,
Dengeli beslenin,
Islak saçlarla uyumayın,
Uyurken yüksek yastık kullanmayın,
Uzun süre aynı pozisyonda kalmanız gerekiyorsa düzenli aralıklarla pozisyonunuzu değiştirin ve kaslarınızı gerin.
 
 
 
Mail:
buketaksac@merkezhastanesi.com.tr

Son Güncelleme Tarihi: 2013-12-13